Πέμπτη, 22 Μαΐου 2014

Αν δε γνωρίζεις ελληνικά ...

Η μελέτη της Αγίας Γραφής είναι ευλογία αλλά και μεγάλη ευθύνη!
Τα ιερά κείμενα γράφτηκαν σε μια άλλη εποχή, για ένα κοινό που είχε άλλες συνήθειες, άλλη γλώσσα, άλλη μόρφωση, άλλα προβλήματα, άλλες ανάγκες.
Ο Λόγος του Κυρίου βέβαια είναι ο ίδιος και δεν αλλάζει σε κάθε εποχή. Δε δέχεται διάφορες ερμηνείες αλλά τη μία και μόνη που έδωσε ο Ίδιος στα Λόγια Του.
Οι συγγραφείς των ευαγγελίων και των ιερών κειμένων μαζί με την συνεργασία του Αγ. Πνεύματος (θεοπνευστία), τα λάμβαναν αυτά πάντα υπόψην, προκειμένου το έργο τους να βοηθήσει ουσιαστικά τους πιστούς αναγνώστες.
Για αυτούς τους λόγους, η μελέτη και η εξήγηση της Αγίας Γραφής απαιτεί πολύ καλή γνώση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας ακόμη και της εβραϊκής (μιας και τα πρωτότυπα έχουν γραφεί σ αυτή).
Απαιτεί ακόμη πολύ καλή γνώση της ιστορίας των χρόνων της Βίβλου. Πρόσωπα, γεγονότα, συνθήκες, συνήθειες.
Αν κάποιος δεν κατέχει όλα αυτά που αναφέραμε πιο πάνω (γλώσσα, ιστορία, συνθήκες), επιχειρήσει να ερμηνεύσει τα ιερά κείμενα θα πέσει σε λάθη, σε πλάνες, σε αδιέξοδα, και τελικά αντί να ωφεληθεί ή να ωφελήσει άλλους, θα φέρει μόνο ζημιά και σύγχηση.
Έτσι ακριβώς συνέβει με την ομάδα μελέτης της Αγ. Γραφής που δημιούργησε ο σκωτσεζο-ιρλανδικής καταγωγής Κάρολος Τέηζ Ρώσσελ στη δεκαετία του 1870.
Ο ίδιος ο Ρώσσελ μεγάλωσε ως ευλαβής Προτεστάντης, αλλά απέρριψε στα εφηβικά του χρόνια τον Προτεσταντισμό και την Αγία Γραφή, γιατί θεωρούσε ασυμβίβαστο το δόγμα των αιώνιων βασάνων σε μια πύρινη Κόλαση με την προσωπικότητα ενός πανάγαθου Θεού. Η πίστη του στην Αγία Γραφή αποκαταστάθηκε όταν τυχαία ήρθε σε επαφή με κάποιους Αντβεντιστές οι οποίοι τον έπεισαν ότι η Βίβλος είναι θεόπνευστη και ότι δεν διδάσκει ούτε την τιμωρία των αιώνιων βασάνων ούτε την εγγενή αθανασία της ψυχής.
Αυτό υποκίνησε τον εικοσάχρονο τότε Ρώσσελ να οργανώσει μαζί με θρησκευόμενους συγγενείς και φίλους μια ανεξάρτητη ομάδα με σκοπό τη συστηματική έρευνα της βιβλικής αλήθειας.
Ο εικοσάχρονος λοιπόν νεαρός κι οι συγγενείς του χωρίς γνώση της ελληνικής, εβραϊκής, ιστορίας κλπ. άρχισαν να εκδίδουν τα φυλλάδιά τους κάνοντας "ερμηνεία" της Γραφής.
Αποτέλεσμα; Πάρα πολλές λαθεμένες ερμηνείες της Βίβλου που οδήγησαν με τη σειρά τους σε λάθος πίστη λάθος στάση ζωής, λάθος θρησκευτική συμπεριφορά και τρόπο σκέψης.
Και ήρθε ο εικοσάχρονος Ρώσσελ να ακυρώσει τους Πατέρες των τεσσάρων πρώτων αιώνων Μ. Βασίλειο, ιερό χρυσόστομο, Γρηγόριο θεολόγο, Γρηγόριο Νύσσης, Αμφιλόχιος Ικονίου κ.ά. οι οποίοι εκτός από ευσεβή ζωή είχαν και πολλές γνώσεις, μεγάλη μόρφωση!
Έτσι οι ιεχωβάδες ενώ διαβάζουν τα ιερά κείμενα πολύ συχνά, εν τούτοις όταν προσπαθούν να τα εξηγήσουν πέφτουν σε ερμηνευτικά λάθη. Μοιάζουν έτσι με τους Φαρισαίους και τους Ιουδαίους οι οποίοι ενώ άκουγαν καθαρά τα λόγια του Χριστού, τα παρεξηγούσαν, έμεναν στις δικές τους ιδέες και τρόπο σκέψης μέχρι που στο τέλος τον οδήγησαν στο σταυρό.
Και το πιο τραγικό είναι ότι τα λάθη τους αυτά εκδίδονται σε περιοδικά τους και πληρώνουν!
Τελικά όμως είναι λυπηρό όλο αυτό διότι εξ αιτίας τους οδηγούνται άνθρωποι στην θρησκευτική πλάνη και χάνουν την πορεία τους και την πνευματική τους συνέχεια.
Μην μας εντυπωσιάζει λοιπόν η απαγγελία ή καλύτερα ας πω η παπαγαλία της Βίβλου από τους Ιεχωβάδες γιατί δεν έχει ουσία και σωστή ερμηνεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου